نگاهی به جایگاه عید قربان میان ادیان الهی  

مدیر موسسه آموزشی پژوهشی حقوق و قضای اسلامی اهواز گفت: در بین همه فرق و مذاهب اسلامی که اعمال حج در آن ها به عنوان یکی از شعائر آمده است، عید قربان جایگاه خاص خود را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام سعید سعدی، مدیر موسسه آموزشی پژوهشی حقوق و قضای اسلامی اهواز بیان داشت: عمل قربانی کردن یک اقدام نمادین است که اگر انجام دادن آن با نیت خالص و آشنایی با فلسفه قربان همراه شود می‌تواند به رشد معنوی انسان کمک زیادی بکند.

وی افزود: در روز دهم ذی‌الحجه بعد از این که حجاج اعمال خود را انجام دادند، گوسفند، گاو یا شتری را طبق روش و شریعت اسلامی ذبح و گوشت آن را بین همسایگان تقسیم می‌کنند. ریشه عید قربان به دوره‌های خیلی قبل بازمی‌گردد.

حجت‌الاسلام سعدی عنوان کرد: خود این مطلب که قربانی کردن باعث شود که ترحم خدایان به دست بیاید در بین جوامع بشری ریشه قوی دارد. ولی در فرهنگ اسلامی و ادیان توحیدی ریشه این عمل به حضرت ابراهیم(ع) برمی‌گردد.

مدیر موسسه آموزشی پژوهشی حقوق و قضای اسلامی اهواز گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که انسان برای رسیدن به خدا و خلاص شدن از تأثیرات دنیایی باید پا روی همه هواهای نفسانی بگذارد و در عید قربان با قربانی کردن که آخرین عمل حج اکبر است، پا روی تعلقات دنیای خود می‌گذارد و با این نیت خود را به خدای تعالی نزدیک می‌کند.

انتهای پیام/م

جایگاه عید قربان میان مسلمانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار